tisdag 13 maj 2014

Tömkörning!

I dag äntligen efter många om och men, fick jag på tömkörningsutrustningen på Pine:)

Efter som jag älskar att titta på filmen där han bråkar med Karin, så har det suttit lite långt inne;)

Hittat massa ursäkter;)

Men i dag så.

Och det gick bra.

Inga höga krav.
Jag måste lära mej att använda tömmarna rätt, så blev mycke skritt på volt, serpentiner , rakt spår .

Men lite trav på volt gjorde vi också.

Och lite sidoförflyttningar, och ibland fick vi till några riktig bra:)

Ska lägga upp ett schema åt Pine nu varje vecka.
Som ska innehålla tömkörning, rida mjuk/lösgörande övningar,bommar och minst en ensam uteritt.
Sen får det bli lite efter hur jag har sällskap och hur många ggr jag hinner ut /vecka.
Är ju lite olika beroende på jobb, Hockeyträningar mm. 

Och måste ju ta Matador också om jag inte har sällskap någon/ några dagar / vecka .
Helgerna kommer väll Christina hinna med ut och rida så småningom , bara hon bott in sej :)

Men vissa dagar hinner jag båda om jag sätter lite fart och inte sitter inne hos mor och far och tjötar o fikar ;)
Men det är ju trevligt också ibland.

Nu är det hemmets tur :)// Irene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar