torsdag 4 december 2014

Matador dag :)

Ja i dag blev det en ensamtur med Mattis runt Rävsala:)
Först var han en segpropp, men som alltid piggnar han till efter en bit när hans gamla kropp mjuknat upp sej.
Sen vill han ha full fart;)
Men i dag blev det en lyssna på ryttarntur.
Inga fullfart galopper eller trav.
Han fick hålla ett lugnt och samlat tempo:)
Jo då, man får jobba hela tiden, så fort man släpper efter vill han ta fullfart framåt:)
Så hela Rävsalagärdet tvinga jag honom att halvljogga med halvlånga tyglar:)
Det gick riktigt bra, ända tills både han och jag blev trötta:)
Men då skritta vi igen:)
Han kosta på sej ett hopp över diket mellan gärdena i dag också:)

En mycket nöjd och avslappnad häst, när vi kom ut på vägen igen:)
Sista biten var jag snäll och hoppa av hans gamla rygg och gick brivid:)
Innan utgång i hagen, blev det morotsstretch:)
Pine trodde jag hade rymt, han stod knäpptyst i stallet när vi kom:)

Nu har jag energi för att gå på kommunens Julfest med Sven-Ingvars:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar