söndag 21 december 2014

Morgonmys i stallet:)

I morse åkte jag till stallet , efter att johanoch Hugo åkt till Kil på Hockey:)
Pappa greja med staket när jag Kom.

Dom busarna står och bråkar vid leet vid insläpp om Pappa inte släpper in dom direkt han visar sej.
Och då spränger dom tråden och går in själva ;)
Men dom sticker ju ingenstans som tur är.
Dom vill bara in :)

I dag bädda jag med mycke halm, om det mot förmodan kommer vara lite kallare ett tag ;)
Sen var jag ut med lunch Hö och äpplen till dom:)
Pine tog jag av täcket , eftersom det var klart och fint väder, men nu mulnar det visst på, men hoppas nederbörden väntar tills dom kommit in;)
Matador får behålla sitt täcke på, han behöver all energi till att hålla hullet , inte till att hålla värmen också :)
Rätt eller fel, jag tycker det är rätt teori i mitt tänk, så så får det bli :)
Nu är det julrusch i hemmet igen som gäller:):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar