onsdag 8 augusti 2012

Myysdag

Ja i dag blev det en mysig dag i stallet=)

Först tog jag o Inger ,Fangis och Pine en Promenad ,sk Islandshästrundan =)
Fast baklänges med skogsbacken först.
Det var spännande,för efter allt regn var den ganska geggig,så jag o Pine kana väll mest nerför den ;-)

Sen hade någon parkerat en tvilling kärra efter vägen,den var ruskigt otäck,ven om Inger och Fangis gick före.
Men han fick stå o kika på den ett tag,sen var det bra.

Vi skildes från sällskapet i broby,så från broby och hem blev det en lång härlig trav i lättridning,gick jätte lugn o fint.
Men skulle ta en galopp sista biten,men det funka inte i dag,blev bara den berömda travtraven =(

Men mysigt o trevligt hade vi.
Och denna vecka får jag rida Pine hela 3 ggr,söndag är han ledig igen ;-)
Vi är så bra på o ta Ego bilder :)

När jag hade släppt ut hästarna o börjat fixa stallet,hörde Ida av sej o ville komma ut med syskonen.
Och klart hon fick.

så ut o hämta in matador o klädde han för lite ridverksamhet.
Sen fick dom rida allihopa,fast Ida fick leda i dag,så jag kunde fortsätta med stallet.

Tom Hasse och Rasmus klättra upp,dom skulle rida i hop först ,men då försökte Mattis blev av med dom,tyckte nog Hasse hamna för långt bak på ryggen,så dom fick rida var för sej =)
Då gick det bra.
Stiliga:)

Snyggisar <3

Gissa vem som älskar o va i centrum o mysa??

Puss på dej <3


Men nu är det ett Kvälls/natt pass som väntas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar