torsdag 23 augusti 2012

Terapi!

Haha ,ja idag har varit en sådan dag man bara känner sej irriterad på allt.
Kände mej sur o grinig när jag kom hem från jobbet i morse;)

Kanske för jag är trött o inte riktigt i form ;-)

Men Åkte till stallet dit Inger o Fangis kom,så jag fick spy ur mej min irritation på henne =)

Sen kom Julia och vi tog en härlig ridtur på våra Prinsar i dag igen =)
Det är Terapi för folkilskna Kärringar som Mej !!=)

Blev den sk skitlånga rundan.
Skulle ta det lite lugnt eftersom jag är så förkyld,men det blev rätt mycke trav ändå=)

Känner mej så proffsig när jag rider Matador.
Vi rider i kort och lätt trav i fin form ,skänkelvikningar.
Och nu förstår jag det där nr man kan rida en häst med en sytråd i händerna,stundtals i alla fall=)
Hur det ser ut är en annan sak,men känns bra =)

Hästarna var pigga o glada.

Tror wintec sadeln passar Matador riktigt bra,han tar ut stegen på ett helt annat sätt,långa raska kliv =)
Matador så fin i Pines sadel och Mimmis gamla Träns <3

Och i dag tog vi visst en Galopp i hop på Hästarna mellan gärdena vid tollerud,fast jag fick inte veta det förrän efteråt!

Och ja det gick ju bra =)=)


Nu har jag varit till Maxi o hämtat ut mina nya ridbyxor (Jag har ju inga innan ) Svarta,och ett par nya ridhandskar,dom gamla luktar bäver och är rtt slitna =)
New in =)

Och Man kan ju inte bli nått annat än på bra humör i hop med dessa Hästar.
Så nu är jag som jag ska igen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar