måndag 13 augusti 2012

Oj oj

Va klockan går fort när man har roligt.
Åkte till stallet vid halvtio o mocka o greja.
Sen var det dax o ta in hästarna.
Först blev det Pine som fick klä sej för en ridtur:)
Och vi slog till på repris från i går och red islandshäst rundan:)
Var bara lite tistlar i dikena som var otäcka i dag;)
Och Broby bara knalla han igenom i dag:)
Duktig Häst jag har:)
Man kan ju undra om det är samma häst som jag köpte för ca 3 år sen:)

Sen blev det Mattis tur. Tänkte ta samma runda fast baklänges, men nu hade grävmaskinen kommit i kapp oss , så vi kom inte runt den rundan.
Så tänkte jag skiter i detta då o tar lillrundan.
Men när jag kom till Broby så bestämde vi oss för o ta skitlånga rundan .och det gjorde vi och gick jätte bra.
Är bara vit/bruna kossor som är lite otäcka;)

Och galopp i full fart blev det i skogen, det går ju bra, men han är ju såå svår o få stopp på !! Får klura o jobba på det.
Lång bromssträcka så att säga:)

En mycke härlig dag med hästarna, men tog lite för mycke av min tid i dag;)
Jaja , så är det ibland :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar