måndag 18 november 2013

Kväll i stallet .

Hela dagen har bara rullat på i full fart.

Men tillslut lyckas jag komma ut till hästarna.
Lena följde med.

Och det sluta med att hon longera båda hästarna och jag heja på och fotografera:)

Pine fick hon longera , för att jag är osäker på chabonget, eller vad det heter;)

Men det gick jättebra.
Men Pine var pigg som attan så han börja springa runt i räserfart:)
Tog tom ett halvt varv i galopp:)


Men sen lugnade han sej och jogga på fint och blev mer lyhörd:)

Svett och trött blev han i allafall:)

Matador har jag aldrig longerat , så där har mitt självförtroende och mod svikit.
Men det har ju inte Lena några problem med.
Så hon tog ett pass med han också.
Han blev också lite pigg till en början och gjorde små bussprång.
Och han ville gärna byta varv när det passa han till en början.

Men sen gick han jätte fint.
Och han kunde detta med Longering, inget nytt för Mattis inte:)


Ja sim ni redan vet, jag kan konsten att sätta mina vänner i arbete :)

Super tack för hjälpen Lena <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar