tisdag 7 januari 2014

Skitdag:(

Åkte till stallet på morgonen och pyssla och greja.

Tog in Hästarna.

Här började det.
Mattis vägra gå in , så jag fick gå ut i blötan och hämta han;)
Skithäst<3

Sen bestämde jag mej för att longera Pine:)

Men när vi klev på banan, så hade pappa visst bestämt sej för att va i hagen brevid och röja massa träd . 

Pine har aldrig varit med om det tydligen!

Bara fokuserade på va som hände i hagen, noll Fokus på mej och vad jag ville.

Och dessutom betedde han som , va , longerad har jag aldrig blivit förut !

Först kunde han inte ta ett steg, fastvuxen i marken, sen kunde han skritta, men inte på en rund volt.

Men sen kunde han helt plötsligt kasta sej i väg i hundra nittio för han blev rädd !

Sen fick vi några bra rundor i vänster varv , där han lyssnade och jobba jätte fint.

Sen skulle jag bara avsluta med några varv åt Höger, men då starta Pappa Motorsågen, och samma visa igen , typ rodeå eller fast frusen och stirra in i hagen.

Då gav jag upp ! Sur som ättika :(
Så ingen ide att bråka då.
Bara och lägga ner!
Skithäst nr 2<3

Men men 30 min fick vi i hop, och han fick ju röra på sej, även om det inte var på det viset jag tänkt mej!

Nu åker jag till Ida, Hasse och Miliam.
Dom kommer säkert få mej på bättre humör igen:):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar