onsdag 12 februari 2014

Dax för lite förändring.

Ja det kommer ju bli liten förändring i mitt stall fr.o.m. Maj.

Mattis Matte flyttar hem:)

Och kommer ju då ta över ridningen av Mattis och en del skötsel i stallet.

Men med facit i hand, kommer det ju inte alltid passa att vi kan rida ut i hop och jag kommer inte kunna använda mina medryttare som förut.

Så alltså, bara att ta tag i mej och mina hjärnspöken så jag och Pine kan komma ut ändå.

Jag tar små steg i taget och ska inte låsa fast mej vid enbart ridningen, utan göra andra saker med:)

Så i dag bestämde jag mej bara för att vi skulle rida Brobyrundan , jag och Pine:)

Han sköter sej bra.
Lite mer tittig och går och frustar lite.
Men mycke berömprat och klappar går han på.
Endast ett litet hopp i Broby och sen tackta han hela Broby Rakan hem till stallet.
En liten början och i morgon kanske jag inte törs ut igen.
Men då gör vi något annat och rider en dag när min hjärna är lugn igen:)

Ska bli bra det här!!
Och med lite tur kanske Mia gör oss sällskap ibland, bara jag tuffar till mej lite och törs sätta lite fart på Pine:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar