måndag 24 februari 2014

En tankeställare

Jag hör ofta ridtravarägare stolt deklarera att någon trott att deras travare var ett halvblod. Alltså, de blir glada över detta. Jag personligen hade blivit  förolämpad om någon sa så om någon av mina travare. Jag vet ingen annan grupp av hästägare som blir glada när folk tror att deras häst är av en annan ras. Jag förstår inte grejen, man köper ju en häst som man vill ha och det man vill ha borde man ju rimligtvis vara stolt över att ha? Jag undrar alltid varför många skäms över att äga en travare?  Det känns liksom fel, varför äger man en travare om man vill att den ska se ut som ett halvblod eller rent av vara ett halvblod? Då borde man ju köpa sig ett halvblod istället? Man väljer ju ras efter vad man vill ha, vad man trivs med/ från bloggen Logisk ridning - lindah.se

Kände mej lite träffad.

Men vill poängtera att jag är ju inte stolt över just att dom tycker Pine ser ut som ett halvblod.

Utan jag menar ju bara att den som säger att han är lik ett halvblod, tycker att jag har en fin häst.
För i deras ögon är ett halvblod finare än ett varmblod, fast jag kan tycka att det går ju från individ till individ även i hästvärden.
Hur fina dom är har ju inte med rasen att göra igentligen.;)

Även om jag inte skäms över att han är ridtravare.
Men hon har helt rätt i vad hon skriver i bloggen .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar