torsdag 10 juli 2014

På promenaden:)

I kväll tog jag och Mia Heiti och Pine på promenad.

Det blev sk Brobyrundan.

En liten incident med Pine och mjölkbilen .
Vi mötte den på Rakan ner mot Broby.
Och det finns inget bra ställe att komma undan på , bara djupa diken.
Och chaffisen sakta väll ner liite, tyckte nog han i allafall.
Men Pine blev skiträdd och kasta sej bak och svängde ut framför mjölkbilen!
Han har aldrig gjort så förut utan hoppat ifrån det farliga, men han blev väll ställd när det bara var ett djup dike att fly till.
Men jag fick han till att hoppa över diket så vi kom ur vägen .

Sen gick promenaden problemfri.

Förutom alla gråmonkerna som hugger vilt på Pine.
Dom måste tycka han är extra Go att bita i, men Pine får panik på dom.
Och nästan går omkull mej  när han vill att jag ska ta bort dom.

Men det var trevligt ändå, och motion fick vi alla 4 :)

Men nu ska jag ta en allvarlig funderare på om Pine ska få helsemester tills värmen och odjuren lagt sej lite.
Det är riktigt synd om han:(
Eller också får jag gå upp 4 på morgonen och rida eller runt 11 på kvällen !

Puss o hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar