lördag 12 juli 2014

Spännande ridtur!

Ja idag blev det lite spännande på våran ridtur:)
Och Mattias fick sej nog ett gott skratt!

Vi tog en tur runt Rävsala.


Det fläkta rätt bra och var bara vissa småpartier det blev lite jobbigt med bromsen.
Och det var inte pötthett heller:)


Men när vi ridit ner till skogsbrynet, kom Matador på att han såg nått farligt i skogen och tvärkasta sej runt och vände!
Pine var inte sen att göra likadant!

Men jag var helt oförberedd , med lite långa tyglar,
Så det var på fesens mosse att jag inte fick smaka på backen!
Jag låg raklång på Pine, med halva kroppen utanför hästen!!

Men lyckades på nått vis få tag i flugtäcket och hiva mej upp och tillbaka i sadeln!
Phu, haha vilken syn det måste varit och sett detta!:)

Men Matador var fortfarande säker på att det var ett hästätande monster i skogen, så återigen var det Pine som rädda oss ur situationen och gick framåt, än lite motvilligt, men han lita på mej att jag inte lurade honom:)
Mycke klapp och beröm till min Prins :)

Kanonen sköt en gång också, Pine hoppa till , men ingen större reaktion:)

Vi fick en trevlig tur i allafall :

Nu är dom åter i hagen och mumsar och äter:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar