söndag 13 september 2015

Annakurs på Karaby!

Ja i dag har jag varit på ridkurser med Heiti:)
Jätte kul!
Vi fokuserade mest på min ridning.
Jag ville gärna dra innertygeln bakåt,vilket hon lärde mej att islänningar byter gångart med.
Så Heiti gick alla 5 gångarter hullerombuller:)
Fast det var ju som sagt mitt fel ;)
Sen kniper jag åt med bena,då åker fötterna upp från stigbyglarna,och nederskänkeln bara sladdrar omkring.
Så släpp trycket på överskänkeln och kläm åt mera med nederskänkeln.
Och så lärde hon mej att göra som att jag skulle rida lätt,fast bara lyfta skelettet från sadeln,då kom man tillbaka med trycket ner i stigbygeln:)

Här får vi öva på att jag ska ge efter i tyglarna ,fick rida med långa tyglar och dra dom imorn mej och sen släppa fram dom med raka armar.
Mycket bra små knep fick jag lära mej i dag.
Och Heiti hade ett stort tålamod med oss och var jätteduktig:)
Super tack för jag fick låna din fina Heiti,Mia
Och tack Kristina för fina bilder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar