onsdag 23 september 2015

Det går riktigt bra nu:)

Ja det kan man säga!
Jag och Pine är inne i en så bra fas med varandra!
I dag var vi ute på ensamtur runt nya Hållerudsrundan .
Inga kor och inget Broby.
Dock finns det ju lite otäcka saker ändå, som Råddjur, svampplockare , spöken i diken. Mm.
Men han gör små sidohopp, sen är det bra.
Han gick så lugnt och harmoniskt fram , både i trav och skritt
Så hade det inte varit för att jag börjat jobba kl 13, skulle jag ha fortsatt över Västkärr, Tollerud o hem.
I dag var vi bara trygga med varann! 
Underbar känsla !
Nu kan jag välja häst på ensamturerna, Oine är inget värre än Mattis, han har bara fått en falsk trygghetsstämpel, men han kan att han med, när han blir rädd o osäker, så törs man ut på Mattis törs man Ut på Pine!
Äntligen har min hjärna fattat det :):)

2 kommentarer:

  1. du har ju underbara vägar att rida va härligt att du kan rida ut ensam och vara trygg i det , här har vi regn regn och äntligen har jag fått gång datorn igen ! ha det så bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varit mycket regn här med. Men idag var vädret underbart.
      Bra du fått igång datorn, har saknat dina blogginlägg :):)

      Radera