tisdag 2 april 2013

Longering

Det fick bli Pines träning i dag:)

Ni som säger att inte ridning är träning, kan få låna min kropp i dag!

Så jag orka verkligen inte rida i dag.
Men kände att Pine var tvungen o få jobba lite.

Så longerings jord o lina och inspänningstyglar På!
I dag gick det faktiskt o använda min lilla ridbana:)

Så vi börja med att han bara skulle få värma upp utan inspänning.

Men han var pigg i dag och börja rejsa direkt nästan och bytte varv själv :)

Men i dag var jag hård och sa till på skarpen att det inte är ok o hålla på så.

Bytte till baka och sen fick han springa av sej några varv.

Spännde in han och sen fick han börja jobba.

Jag spänner inte in han så mycke, bara lite så han samlar ihop sej.

Sen jobba vi med minska och öka volten.

Gick jätte bra!

Men han var inte så kaxig efter en stund.

Blev jobbigt för lille herrn:)

Jobba i ca 30 min i båda varv.ja sammanlagt , inte 30 min i varje varv;) (Uppvörmning ca 10 min)

Sen tog vi en liten promenad som nedvarvning .

Nöjd med dagen:)

Nu ska jag försöka få upp energin så jag orkar med gympapasset i kväll:)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar