måndag 1 april 2013

Dagens Häst ,del1

I morse efter jag gått av mitt jobbpass ,åkte jag ut och fixa stallet.

Tog sen in Mattis , kändes som hans tur i dag o komma ut.
Mattis blev riden i Torsdags och Pine i Fredags.

Och får då Pine komma ut i morgon, har dom stått i lika många dagar.
Rättvist ska det va ;)

Hur som helst.
Mattis och jag tog Rävsala rundan, med skogen sist i dag.

Så blev en lång travsträcka från Vall till sista huset vid Rävsala, ca 1,5-2 km kanske ??

Så åter igen träning på lugn o fin trav.
Mycke jobbigt tycker Mattis.

Blev sen skritt på gärdet, mycke isigt där och Mattis har bara 2 brodd i varje sko.

Men sista lilla biten hem från Ölmeklints korset och hem blev det Galopp.

Jag planerar galopperna Väl;)

Han ska va avslappnad och lugn innan och så inga långa raksträckor , utan i backar eller korta rakor.

Fattar alltid från skritt, då blir galoppen lugnare.

Han blir så stark och får lång bromssträcka annars :)

Men en härlig uppiggande tur blev det.

Nu vilar jag middag en stund.

Ska rida lektion i dag på Crk.

Julias pappa är på semester , så köper hans lektions plats i dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar