tisdag 17 december 2013

Roligaste ridpasset på länge:)


I dag fick ja ta Julias plats på en privatlektion med Jessika Söderberg på Crk:)
Och jag fick äntligen rida Lady igen:)

Så red ihop med Mattias och Anette.


Och det stod sits och balans träning på schemat i dag = Rida utan stigbyglar!

Stundtals gick det jättebra , stundtals katastrof!

Då sitter man och har hittat rätt i balans och allt , sen räcker det med att man måste öka tempot eller förflytta hästen, så har man tappat allt igen!

Studsar , slutar andas, spänner hela kroppen.

Och man vet precis vad man ska göra igentligen, men det går inte!

Sen går det bra en stund igen osv .

Men på slutet gick det riktigt bra, och jag kunde öka och ändra position utan att tappa fokus :)

Julia satt och skällde på mej en stund på läktarn att jag skulle sitta på röva;)

Ja och det var det jag försökte , men går inte alltid som jag tänkt;)

Tyvärr missa hon vårat snygga avslut, när Alla tre äntligen kommit rätt och red skit bra:)

En mycke rolig, lärorik och slitsam lektion:):)

Frågan är om jag orkar gå i morgon ;)

Och tack Mattias :)

Blev inga bilder i dag :)

Ok , en bild på mitt blåmärke som jag fick av ridningen i dag;)
Ser lika dan ut på andra sidan ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar