söndag 1 december 2013

Storfrämmande :)

I dag vi ett kärt gammalt besök i stallet :)

Karin och Leon kom:)

Mina grabbar tyckte det var mycke spännande när stora Leon kom in genom stalldörren:)

Men det la sej ganska snabbt:)

Och jag ställde ut Pine på Gången ihop med Leon som förr i tiden:)

Dom skötte det bra, bara lite nyfikna :)

Sen gav vi oss ut i stormen!
Ja för jäsingen va det blåste, och värre blev det:)
Vi kunde inte tala med varan stundtals, vi hörde inte va vi sa:)

Men hästarna skötte sej bra, lite mera på tå än vanligt och lite mer rädda för småsaker , som isfläckar , sin skugga mm.

Och sen knaka det i träd och slog i nått plåttak, men allt gick bra.

Var bara i Broby dom slog till med sina gamla takter!
Ingen ville gå först!

Men med en viss övertalning gick Pine fram, än motvilligt och pustande och frustandes :)
Men han får Guldstjärna i dag igen.

Och det är verkligen sådan skillnad på Pine och Leon än för ca 2 år sen.
Vi har gjort ett bra jobb med våra hästar , Karin:)

När vi kom tillbaka fick Leon låna Pines Box , och Mattis och Pine fick gå ut i hagen .
Jag fick rensa hagen på Plåt och presseningar som blåst in!

Sen kunde jag och Karin fika lite :)

Sen lasta Karin på Leon , dom är så duktiga , hon lastar honom själv :)
Visst det tar lite tid , men det går till slut.
Han går in, och ut, och så håller han på en stund :)

Tack för en super bra dag Karin !
Det gör vi om!
Kanske jag skulle åka till dej?:)

Hästarna fick gå in efter att dom åkt hem.
Dom härja runt i hagen som två unghästar:)
Och med tanke på allt som for omkrin i luften, var det tryggast att ställa in dom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar