måndag 29 september 2014

Härliga, pigga, Matador!

I dag tog jag och Matador en härlig ridtur alldeles Alena:)
Så mysigt!
Vi red hultrundan , vilket innebar att jag tjuvred lite över ett gärde .
Och där släppte jag han i galopp!
Jäsingen vad det gick och broms fanns inte när vi kom fram till skogsbrynet där vi skulle rida över :):)
Fick Galopera i en stoor volt på Gärdet innan jag fick stopp på han:):)
Annars hade han hoppat över diket och fortsatt i fullfart genom skogen:)
Härliga gamla Matador:)
Sen var han lite taggad en bit, men fick trava fram på skogsstigen fram till Hults gård:)
(Ja vi hade travat en lugn och fin sträcka innan Gärdet också)
Sen fick han skritta fram på långa tyglar fram till Stubberudsåsen.
Sen fick det bli en lugn trav igen fram till Ölmeklint:)
Matador verka vara lika nöjd och glad för denna tur som jag va:)
Sen hoppa jag av och skritta för hand hem till stallet :)

Pine höll ställningarna hemma medans vi var på tur:)
Härliga Höst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar