torsdag 11 september 2014

Kanske händer lite kul i hästlivet:)

I dag blev det pysseldag i stallet.
Täckena som ska lagas blev tvättade (nu ska dom bara komma iväg till lagerskan också)
Sen kom Hovis till Pine:)
Medans han blev skodd städa jag vattenrummet och var sällskapsdam:)

Och Borsta en skitig häst;)
Men nu är han ren och fin igen.
Hovis undrade om jag hoppa nått med Pine.
Men jag sa att varken jag eller Pine är så bra på det:)

Men han sa att ni kanske kan bli.
Så han erbjöd hopplektioner och vanlig träning lite senare i höst.
(Han är tävlingshoppare , eller har varit i hundra år typ)
Och det nappa jag på så klart!

Passar ju bra nu när jag ska få hjälp att bredda min ridbana och samtidigt fördela sanden så banan inte blir så mjuk och tung.
Får sprida ut underlaget mer jämt över banan:)

Detta ska bli spännande och se ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar