lördag 4 juli 2015

Lite ofrivillig vila igen då.

Ja nu kom ju denna hysteriska värme!
Och jag har inte hunnit rida sena kvällar.
Så nu har dom fått stå några dagar.
Inne och vilar från värme och insekter på dagen och ut på kvällen och natten igen:)
Men Julia och jag red lite i värmen i Fredags.
Och inte märktes det nämnvärt att dom sover ute på nätterna och att det var varmt.
Lika pigga och glada som vanligt!
Julia har rövsvett:):)
Men nu får dom vila till i morgon kväll.
För se om jag får med mej någon på en sen kvällstur.
Till veckan ska det väll bli lite sämre väder igen.
Och peppar, peppar !
Har klarat att hållt Matadors ögon fina än så länge !
Inte en infektion hittills.
Bara man smörjer med flugsalva runt ögonen och bara använder flugband.
Huvorna verkar inte va bra på honom .
Håller tummarna att det fortsätter så:)

Nu blir det ett dygnspass på jobbet!

3 kommentarer:

  1. Ja det är jobbigt med alla insekter fyyy vad har du för salva åt dina hästar ?? Rövsvett är inte roligt hahahahaha ! ska försöka få in min Åke ikväll pust får nog vänta in honom ! Ha det så gott !

    SvaraRadera
  2. Renons flugsalva/ kräm , är på tub.
    Och Effol bromsblockerare. Funkar jättebra på mina😃

    SvaraRadera
  3. det ska jag prova ! Tack för tipset !

    SvaraRadera