onsdag 1 juli 2015

Blir inte alltid som jag tänkt ;)

Nu är värmen här och insekterna.
Så idag åkte flugtäckena på.
Min lilla Zebra.
Men i dag frågade pappa om han fick ha dom ute i natt!
Ja va ska jag säga, jag har lite svårt att gå imot min pappa, så han fick väll det.
Jag är inte riktigt nöjd med beslutet, jag vill ju gärna ha dom inne på natten pga säkerheten.
Men men.
Vi har gammal betesmark så det är jag inte så orolig för.

Men i mirgon får dom väll stå inne lite mitt på dagen och vila från värmen och insekter .

Vilka tider brukar ni ha era hästar inne, när det är värmebölja??

2 kommentarer:

  1. Åke får stå ute dygn nu han går på bete med tre andra hästar och där är det skog och Sättn ån går igenom hagen så han frisk vatten ,han vill inte in utan sticker jag har provat men peter har fått in honom så vi får kolla igenom honom fast jag är som dej vill helst ha honom inne , travarna står inne på natten men dom två sista dygnet har dom fått vara ute på natten och inne på dagen det har varit sån hetta ! Ha det så gott !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mina får också va ute nu på natten. Och stå inne mitt på dagen i värmen 😊

      Radera