måndag 17 augusti 2015

Lite hjärngympa .

Tog in mina pojkar i dag och pysslade om dom.

Tog sen ut Pine på stallplan och träna lite på frihetsdressyren.
Det gick helt ok med backen och flyttarumpan.
Men blev osäker när jag skulle få han att följa mej efter rumpflyttet.
Såklart glömde jag vad jag skulle göra med pekpinnen.
Så Pine bara stannade.
Så vi övade på det som funkade:)
Man blir lite trött av tankeverksamhet:)

Ja sen tänkte jag prova på Mattis.
Hm, ett stort problem !
Eftersom han var jätte osäker på piskan.
Han fick stora tefat till ögon och ville bara rymma ifrån mej .Var på helspänn, slappna inte ens av när jag satt mej på huk med pisken i backen. Hade stenkoll på mej!
Syndes att han var typ rädd/mycke osäker på vad jag skulle ha pisken till.
Så jag får börja i en annan ände, så han förstår att det inte är något farligt , bara en förlängd arm . 
lilla Mattis<3. Inte alltid så stor o tuff som han tror <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar