torsdag 13 augusti 2015

Löshoppning

Vilken rolig kväll!
Löshoppning med Jenny och Roffe,Pine och Mattis.
Sen hade vi ju hjälpteamet Jenny E,Hanna, och Simon

Hästarna tycker det är så kul och hoppar så fint.
Pine ladda som tusan, Roffe kan hoppa skithögt, och Matador han kan springa han :)

Var många glädje skutt i dag på pojkarna,inte Simon dock;)

Men Matador var kung i dag och glödjespridare.
Ville inte han skulle hoppa så mycke, och det gjorde han inte, han bara sprang i full glädje, galoppera varv efter varv ,blandat med trav.
Vi lade bara upp en låg bom som han skutta över.
Han hade jätteroligt!
Så idag var nog första gången jag sett honom bli lite trött:)

Detta får vi göra om snart igen!

2 kommentarer:

  1. Vad ni har roligt , jag har tyvärr inga som jag kan rida med här på gården så jag funderar på att hitta ett ridstall med mycket ridfolk !! Det är ju alltid roligare om man är fler !

    SvaraRadera
  2. Jag har fått en ung tjaj nu som granne som vill med ut. Men ibland tar vissa transport och kommer hem till mej.men jag har ju fördelen att ha två hästar, så har ju en medryttare på ena, och sen lurar jag med mej hästkompisar på den ena 😃

    SvaraRadera