lördag 3 oktober 2015

Lite blaharidning.

Ja i två dar har jag inte haft lust o gjort något med hästarna, men tvingat mej ändå, och det har blivit med Pine.
Så i dag blev det ridbanan.
Så jag o Pine har trocklar runt i skritt
Först denna, första övningen var bara att stå still i lugn och ro:)
Sen skulle man rygga  , ett steg i taget och rakt, det klarade vi hyfsat också :)
Det hade Pine inga problem med;)

Här var en liten övning av olika slag, kliva rakt över, sen snett över, och rida lite voltarbete efter varje rakjobb.
Och så gjorde vi lite ? Ja vi ställde oss över bommen , och sen skulle Pine flytta sej sidled överden.
Lite kommunikationsproblem , men några bra sidoförflyttningar fick vi till.

Sen skulle vi avsluta med lite trav runt banan, totalt värdelöst var det, Pine skulle bara springa fort, jag i obalans, blev bara hajkontaikonav det Hele !
Men jobba mer på banan får det bli, Pine var stel o omotiverad:( och jag med iochförsej.
Han Lägger mycket huvudet på sned.
Jo då Modig kommer på Torsdag och kollar igenom han, sen ska någon få komma och kolla hans tänder, erkänner jag har varit jättedålig på att kolla tänderna! Men nu ska det bli 1 gång  om året ;)
Bild från igår;)

2 kommentarer:

  1. ni tränar på ibland har man bättre och dåliga dagar så är det , vi kollar våra pållar 2 ggr /år tänderna vi har en som är riktigt duktig på tänder ! Jag har suttit på Åke och fått gjort lite övingar har fått hjälp av Isabelle men visst bultar hjärtat men det ska vi nog klara av , har du ridbana hemma ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har varit dålig på o kolla tänder , då jag inte tyckt det verkat som han haft problem. Jag har en sandridbana, inte optimal, blir lite tung. Kul du och Åke kämpar på 😊

      Radera