måndag 5 november 2012

Gårdagen och Pine.

Ja,Pine linkar på :(
Men i går komt  Ingbritt och  hjälpte mej.

Vi eller lättare sagt Ingbritt slet som ett djur för o få bort skon.
Säger som Ingbritt,att dom trampar av sej skorna plättlätt,men när man ska ta bort dom,då sitter dom som berget !
Bäste Ingbritt,en vänn i vått o torrt <3

Och det verkar som det är nått på insidan av Hoven,där reagera han starkt när vi skulle ta bort sömmen.

Blev rengöring av hov och Jodopaxbad.
Fotbad i Jodopax,så det skulle krypa in ordentligt i alla sömhål mm

Sen fick han ett rejält Jodopaxomslag på.


Så nu ska jag snart ut och se hur han verkar i dag.

Vi fick en liten känsla ,att är det inte detta fel,så kan det va en sträckning eller vrickning i kotan.
Men inga svullnader eller värmeökningar.

Men Hovis kommer till Mattis i morgon eller nått,så han skulle klämma i hoven o kolla ordentligt om det är hovböld.

Annars blir det rådgivning med min goa vet igen och se va hon tycker.

I dag ska alla fall jag o Mattis ut på en ridtur,för rida vill jag ju ändå ;-)

Han är nog pigg i dag,med en dag inne i boxen och i går i en mindre hage .
Han är ju så kompisberoende,så vill ju inte va ute i hagen själv ;-)

1 kommentar:

  1. Tur du har 2 att välja på. Som mig och bilarna :) Är den ena trasig lånar jag den andra :) Hoppas han kryar på sig snabbt Pinnen.

    SvaraRadera