torsdag 29 november 2012

Sicket hästliv:)

Men ett kärt liv:)
Onsdag:
Ruggigt skitväder med ett himla blåsande.
Men i dag satt jag Pine i longerlinan.
Han tycker väll att det är så där kul;)
Men en mycke bra träning för han.
Så i dag fick han jogga igång kroppen lite försiktigt.
Men det gick bra.
Fast han är lite lat;)
Och vill gärna bestämma själv om han ska trava eller inte.
Och ordet bra , får man inte säga , då stannar han:)
Men duktig funkar :)
Sen hade vi mys i stallet.
Och bortskämd som han är, fick han mumsa Hö på gången medans jag pyssla om honom :)

Torsdag:
I dag hade jag köpt med torvströ.
Så nu försöker jag göra en typ av vinterbädd.
Sen tog jag och Matador en ridtur i det bistra kalla väder.
Nordanvinden o lite snö.
Burr.
Så i dag fick han trava nästa hela Lillrundan, och sen promenerade vi i skogen.
Där var det riktigt behagligt.

Sen kom Hovis till Pine, så nu är han skodd med sulor och brodd.
Så nu kan snön få komma.
Matador har jag polarpads åt om det skulle komma mycke snö :). Nu blir det inga hästar förräns Lördag:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar