tisdag 13 november 2012

Mysdag.

Trots hältan på min lilla Prins,har det varit en bra hästdag i dag.

Börja med o kolla Pine,som blivit halt igen.
Men gick inte alls så illa i dag, som Pappa beskrev att han gjorde i går.
Så idag blev det Jodopax omslag igen.
Vet tror att det trots allt är nått i hoven som spökar tex Hovböld eller liknande.
Men jag linda även leden för säkerhets skull ;-)
Och i Morgon kommer Hovis till Matador,så då ska han kolla Hoven på Pine.

Har tom matchat benlindan med täcket ;-)

Skulle va duktig och tvätta schabrak i dag med,men nu hade mössjäklarna tuggat sönder en slang igen!!!!

Efter stallfix och pratstund med syster Inger ,åkte jag ner till min goa vänn Ingbritt.
vi tog en ridtur på Nisse och Iris,
Jag red Nisse så klart,han är en sådan myspropp=)
Och Ingbritt red Iris,endast 4 år,men så lugn o fin hon va på ridturen,enast något lite skutt.
Och en riktigt mysig runda med långa travsträckor.

Så ska inte dröja så länge mellan våra ridturer ihop hade jag tänkt,för det är såå trevligt.

Ja så Matador blev inte riden,men i morgon blir det hans tur o motioneras,innan hovis kommer.

1 kommentar:

  1. Ja, det måste vi göra oftare!!
    Iris är oxå en myspropp - om än med lite attitydproblem ;-)
    Kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera