fredag 29 mars 2013

Dagens ridtur .

Den blev på Pine.

I dag blåste det lite på slätta igen och var inte alls lika varmt o mysigt som i går.

Men broby och skogsrundan blev det.

Och luvan på =)

Den funkar bra för o lugna ner honom faktiskt,eller också är det jag som tror det och då blir jag lugn = Lugn Häst.

Strunt samma vilket,huvudsaken det funkar, Eller ?

Blev broby rundan i trav,man får checka ibland att han lyssnar på bromsen,mycke spring i bena har han =)

Skogen blev ett nytt äventyr i dag.

Helt plötsligt dök det upp massa Rosa plastsaker som hängde i trädena,mycke märkligt tyckte Pine.

Men han tog det med ro ändå.
Frusta o blåste lite.

Och sen braka det till i skogen.
Hallå ropa jag.
 Vem ropa svara det.
Det kommer en häst ropa jag .
Då blev det ett himla ropande o inkallande på Hundar.

Dom hade visst spårkurs i skogen.
Opps,det hade jag ingen aning om !

Men när dom hade ställt stolar och fika korgar mitt i stigen,tyckte Pine att det fick va nog,så han hitta en egen väg ut ur skogen =)

Sötproppen.

Trevlig o rolig tur blev det.

Bra det händer lite nya saker omkring oss =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar