torsdag 13 juni 2013

Med risk för att bli tjatig;)

Men va håller jag på med!
Varför kom jag inte på detta tidigare.

Skulle säkert ha gått fått ordning på Mattis och mina problem om vi börjat träna i tid !!

Det går ju bättre och bättre med övergångarna .

Men när han blir taggad vilket han blir i galoppen, det är då han kör upp huvudet och inte förstår ett dugg va jag menar.

Ridbanan var ju alldeles för sumpig att va på i dag;(

Så vi träna på övergångar efter vägen.

Gick tom i galopp.
Men Pesoa bettet gillar han inte!
Det visar han klart och tydligt med att köra ner och fram huvudet och gapar.

Så får jag honom bara att gå i form och lugnare tempo så skulle detta funka.

Men kan ju va så att han inte har orken och musklerna för att göra detta.

Jag är inte ett dugg bekymrad för programmet .

Men vet vilka elaka tungor det finns om han blir väldig att köra upp huvudet och hålla på.

Typ samma som på forumet.Ont tänder m. m.
Och mitt psyke kanske inte orkar med dessa saker o höra .

Kan ju bli skillnad i ridhuset, min bana är ju snäppet för liten.

Skulle va så kul att va med!
Men jag vet verkligen vilket beslut som är bäst . Vara med eller inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar