torsdag 4 juni 2015

Äntligen ridväder igen!

Dom har inte varit Ridna på en vecka.
Har inte funnits tid, och sen har ju inte vädret varit så rockigt ;)
Vi tog Rävsala rundan i dag.
Det blåste lite, men varmt:)
Och Pine var extra tittig idag.
Stenar och allt möjligt var farligt :)
Det blev mest skritt , men en halvlång travsträcka blev det :)
Men dom skötte sej bra .
Tyvärr har ju myggen vaknat till liv, märktes i skogen .
En mycket härlig tur som alltid :)
Och jag red i nya sadeln!
Perfekt !
När jag längde stiglädren , som alla tipsade om, så blev det jättebra 
Efter ridturen blev det flugband på och ut i det gröna
Larvigt snygga och välmatchande pojkar <3
Super tack för i dag Malin

5 kommentarer:

  1. ni har det mysigt jag får ju rida själv finns ingen som knappt rider här tyvärr skulle vilja flytta Åke en bit ifrån där det finns ridhus och där har jag kompisar som rider men det samtidigt skönt att ha honom på gården men det skulle bara ta en kvart att åka till honom om jag flyttade på han få se hur jag gör mot hösten !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att det är skönt att ha honom på gården. Skulle vilja ha mina nära också. Men det är allt trevligt och tryggare med ridsällskap 😊

      Radera
    2. Tar det lång tid att mötas upp med ridkompisar? Annars är ju det ett alternativ ?

      Radera
  2. Nej faktiskt inte det har jag ju inte tänkt på men om jag hade Åke där så hade jag haft tillgång till ridhus och kunna tagit lektioner sen är det mycket ridfolk i Laggaberg, här hemma så är det ju bara travare jag tror jag skulle få mycket mer utbyte och kunna lära mej mer !

    SvaraRadera
  3. Ja, nära till ridhus skulle jag vilja ha. Där det anordnas lite lektioner och Aktiviteter av olika slag + Att man slapp lasta och åka varje gång man vill göra något .

    SvaraRadera