söndag 14 juni 2015

Skogsrunda/Matador

I dag åkte jag ut till stallet efter lunch ca.

Matador har ju varit lite åsidosatt denna vecka, och i går var jag så trött, så orka verkligen rida ut.

Men i dag kom vi ut på en Härlig skogsrunda.
Pricka det härliga sommar regnet. Men det varade bara en stund:)

I dag travade vi en sträcka i skogen, Mattis tycker det är så uppiggande och roligt, sen går han på med raska steg :)
Här stod vi helt plötsligt öga mot öga med en fjolårskalv!
Så efter jag tagit denna bild och precis lagt ner telefon, så såg jag älgen som bara stod några meter från oss och stirra på oss!
Men som tur var vände han och sprang åt andra hållet, jag bestämde mej för att jag inte såg den , och stirra stint framåt och red vidare.
Mattis såg den först när den började springa iväg, men brydde sej inte nämnvärt , höjde på huvudet och spana nyfiket.

Sen tog vi brobyrundan hem i skrittjobb, han gick gå i lång/låg Form. 
Det gick bra :)

Mys tur fick vi iallafall , och han passa på att sno lite gräs innan vi gick in i stallet.

2 kommentarer:

  1. jag skulle ha dött om jag hade mött på en älg vilken tur att inte din häst blev rädd ! riktig fining till häst !! ha det gott !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det knöt sej allt lite i magen, han var så nära!

      Radera