tisdag 30 juni 2015

Duktiga hästar jag har :)

I kväll eller sen eftermiddag, åkte jag och Julia till stallet.
Tog in dom små pållarna och gjorde dom iordning för en ridtur.

Ja vi red västkärrsrundan i dag.
Så vi tänkte gena över ett gärde vid Broby, eftersom det är så brötigt där , trodde inte vi skulle få igenom Pine där;)
Men han vägrade diket vid Gärdet ;)
Så vi vände och gick genom Broby ändå.
Och det gick jätte bra! 
I Pines mått iallafall!
Guldstjärna till han :)
Sen red vi vidare, två pigga glada hästar som jobba på så fint!
Matador får också guldstjärna i dag!
Han jobba på såå bra i dag!
Behövde knappt använda tyglarna i dag, han jobba sej ner i form så himla bra idag!
Ni vet så där när Man rider med sytråd i handen, ja typ något sådant.
Han travade i jobb jätte fint och även i Galoppen!
Ända tills Julia tog racergalopp bakom oss, då gjorde han en liten bockilibock gamle man:):)
Men Julia sa stt det var paybacktime för alla gånger jag sagt , nu drar vi, och så har jag och Mattis dragit iväg i full fart:):)
Men vi kan göra så här ihop, vi vet vart vi har varandra och vet vad den andre klarar av;) kul:):)
I väntan på att en dumper med lastbilsflak skulle åka förbi:)
Jätte härlig runda!
Lite varmt stundtals och lite bitande gråmonkar bortimellan.
Men en ,jag blir så lycklig runda !
Tack för i kväll Julia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar