söndag 21 juni 2015

Sommarvila?

Nä, det får inte mina.
Dom får som vanligt, lite vila automatiskt när jag inte hinner rida någon dag eller helg.
Varför ska en vanligt normaltarbetande häst ha sommarvila igentligen?

Det är ju när dom går på bete som det är störst risk för fetma och vissa sjukdomar, som kan undvikas av lite motion.

Nu menar jag inte stt dom behöver ut på riktigt jobbiga arbetspass, men ut o röra på sej lite.

Ni vet aktiv vila;)


Mina får hellre ta lite vintervila, när det är riktigt kallt.

Sen är jag ju inte så förtjust i att ha dom ute på natten. Så får se hur det blir.
Dels är det bra att komma in och vila från gräsätandet, och blanda upp med lite halm eller Hö.
Sen tycker jag att det är skönt att veta vart jag har dom.
Min stora skräck att dom ska rymma Ut på natten , om dom blir skrämda av något mm.

Jag kör på som vanligt över sommaren.
 Detta är min teori och den passar mej:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar