lördag 8 september 2012

CRK x 2

Julia

Igår så lastade jag och Irene in Matador i transporten och gav oss iväg till CRK! Han gick på transporten väldigt snällt hemma, men han måste ha något slags stöd på vänster sida, annars viker han bara av och går bredvid. Jag hade väntat mig krångel så vi kom fram till CRK i väääldigt god tid, så vi promenerade runt lite ett tag.
På lektionen gick det väldigt bra, men han är väldigt hård i munnen och arbetar inte gärna i onädan, så jag fick slita rejält, men Ann-Louise tyckte att han va fin även fast han är lite dåligt musklad! Så nu så är det massa uppmjukande övningar som gäller!
När vi skulle hem så hade vi ingen vägg att ställa transporten mot, så han ville inte gå in, men när jag hätade en lina så gick han på som ingenting.
Är väldigt nöjd med bubben, det va ju första gången vi åkte :)




Idag har jag vart på CRK och hjälpt till på tävlingarna och kollat på alla fina hästar och knäppa hästmänniskor! hahaha! Vissa är så speciella.. Men väldigt trevlig dag! Tjötade med Maria och Marie hela dagen!
Sen blev det en kort skogstur på matador för han hade tappat en sko..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar