fredag 28 september 2012

Hästar,jobb,hästar,jobb osv.

Ja nu några dagar har det varit fullt upp med häst och jobb.
Tisdag red jag inget,jobba 8-16 och sen är det ju gympa på kvällen=)

Men en granne till mamma och pappa ,Patricia,Var med Julia ut på en tur på Pine.

Onsdag Kom jag till stallet och Julia var i full gång och mocka.
Mamma o Pappa var på resande fot,så Julia var snäll o skötte in och utsläpp åt mej Tisdag och Onsdag .


När hon var klar tog vi en runda igen.
I dag träna vi öppna efter dikeskanterna.
Vi fick till några riktigt ok,med Julias instruktioner.
Så höga klasser har inte jag o Pine kommit i våran utbildning ännu;-)
Men vi kämpar på.
Och i dag mötte vi trav Per med en häst på vägen.
Förut har Pine fått tuppjuck vid möte av dessa travhästar!
Men i dag skötte han sej kanon,bara titta lite på dom när dom for förbi=)

Sen var det föreläsning och jobb på schemat.

Torsdag,Kom Pines förra ägare Kricki på besök och följde med oss på en ridtur.
Hon red Pine,och tyckte han blivit jättefin ridhäst.
och ja,riktigt trygg blev hon på slutet och våga sitta o knappa på telefon samtidigt som hon Red=)=)
Jätte kul att hon kom och tror hon kommer snart igen =)
Hon hade även med sej riktigt gott fika som vi slängde i oss efter ridturen=)

Kärt återseende =)

Ser bra ut=)



Äpplen är gott !!

Sen var det bara och rusa till jobbet igen =)

Idag var jag med Julia på en liten tripp;-)På fm.
Så det blev frulle i stallet i dag ,eftersom jag sluta 08.00i morse och sen kasta mej ut till stallet=)

När vi var klara med det tog vi oss en ridtur på grabbarna runt rävsala.
Och jäsingen va vatten det är överallt!
I skogen har det bildas små bäckar på ridstigarna och på vägen vid rävsala är det översvämning.
Men nu har Pine insett att det inte är någon ide o va rädd för detta rinnande vatten längre .så han kliver på =)
Båda skötte sej exemplariskt i dag.
Men dom behövde inte jobba såå mycke,jag var trött och tror Julia var lite sleten också=)

Har pratat med Ann-Louise .D i dag.
Min trimmdressyr lärare.
och jag o pine var välkommna hem till henne o få lektioner på dag tid!
Jippie va bra.
Så det ska det bli nu =)=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar