torsdag 6 september 2012

dessa sadlar!

Ja i dag var ju Maria Modig hos Pine.
Och ja,den gamla låsningen höger var tillbaka,och en liten muskel på vänstersida som han hade rätt ont i och några små sadelknutor.
Men inget som hon inte kunde rätta till lätt =)

Men nu är det frågan,r det sadeln??
Ja kanske det muskelonda?
Jag börjar med o lägga en fårskinnspadd under får vi se,eller om jag kanske får använda Wintecsadeln igen,tills jag hittar nått annat.
Svårt med sadlar,jag vill verkligen inte lägga 20-25000 kr på en sadel.
jag har faktiskt inte sådan ekonomi.
men klart inte hästen ska få ont!

Ja,jag får prova mej fram.

Men nu kanske han kan tänka sej o galoppa igen.

Och han njöt verkligen av behandlingen,somna nästan på gången.
så i dag fick han vila.
Men sen skulle han i gång igen,inte på några böjda spår på ca 3 dagar,bara vanliga raktfram rundor ;)
Nålar!!

Hängläpp,nr han stod o sov <3

Pine fick sitt nya träns i dag,med lacknosgrimma och blingbling pannband.
Men Julia fick låna det till mattis o ha i morgon på trimmdressyren(Om vi får han på transporten).
Men sen är det Pines igen ;-)

Men är det någon som har en sadel ni vill sälja som ni tror passar mitt varmblod.
Och inte allt för dyr,så säg gärna till,helst dressyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar