måndag 17 september 2012

Hör va det blåser i träa i dag!!

Ja i dag igen.
Inget ovanligt alls att det blåser!

Men ridit har jag inte gjort på hela helgen,så det fick bli en liten tur.

Julia hade varit snäll o ridit Pine i går.
Men han var stark o stel i höger sida tyckte hon.

Så i dag tog vi en uppvärmningsrunda i skogen.
Där knalla han på så lugnt o fint i dag.

Sen tog vi ett pass på banan.
Red mycke övergångar från skritt till trav.
För han vill gärna rusa runt i paddocken.

Så tog en stund innan jag fick ordning på honom.

Och i morse läste jag ett litet tips för o få ridtravare o söka sej ner lite mer självmant.
Ett ordentligt tag på ytter tygel och rätt så lös innertygel.
Inget konstigt alls igentligen,men tänkte extra på det i dag och Pine sökte sej verkligen ner i form själv tillslut och gick jätte lugnt o fint perioder.

Blev lite stora serpentiner och lite skänkelvikningar,men skänkelvikningar går väll sådär skulle jag vilja påstå;-)

Jag behöver verkligen någon på backen som sger till mej,nr jag låser fast mej i tygeltag o skänkeltag och påminner mej om allt!!

Men detta med o kunna va med på träningar på helgen för instruktör,verkar va en omöjlig uppgift när man Är Hockeymorsa.
Helgerna är fullbokade jämt!

Skulle behöva en duktig instruktör som jobba vardags fm!!
Finns det någon sådan ??

Jaja,snart är Kommer min tid igen,när Hugo inte vill ha med mej på Matcher o dyligt,och då tycker man det är tråkigt =( Att barna blir stora och inte behöver en längre=(

Ja vi traglar på o kämpar,får väll träna mer ute i naturen,det tycker nog både jag o Pine är roligare än o harva runt på banan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar