fredag 7 september 2012

Mycke häst i dag!!

mer än vanligt i alla fall.

Åkte till stallet i morse när Hugo gått till skolan,
Fixa stallet med mockning och så.

Sen var det dax för en ridtur på Pine.
Vi tänkte rida islandshästrundan.
Men när vi kom till Broby,stod Inger o Fangis vid grinden,så blev en pratstund.
Tänka sej,han står lungt i Broby o kliar sej =)=)

<3


Och sen tog vi sällskap på den sk Lillrundan.
Men sen tog jag o Pine Lillrundan igen själva och  i trav.
Och avsluta med skogsrundan.
Vacker,min Hest <3

Mysigt var det,och Prinsen är så snäll o go.

Sen kom Julia med Transporten,in med Matador och gjorde han klar för en färd till
Crk,dax för trimmdressyr,
Jag hade ju planerat o ha Mattis med i höst på det,men nu blev det ju hästbyte huxflux,så får bli Pine o Jag istället.

Han gick bra o lasta,bara man tog det lugnt,.
Lite bråttom ut.
Och hem var han lite mer krånglig,men en lina på vänster sida och godis hink,så gav han med sej rätt fort ändå,så hem kom vi också.

Men hur som helst,i dag trimma jag på Lady igen.
KUL!
Vi skötte oss bra,bara jag som är såå dålig på vägar inne i ridhuset,jag är ju ingen van ridhusryttare eller denna soerts ridning ryttare heller.
men det ger sej väll.
Träning ger ju färdighet.
En gammal bild på mej och Lady,vi hade tyvrr ingen fotograf med oss i dag ;-)

Men nästa gång får det bli Pine,bara jag har lasthjälp.
Tyvärr blir det inte på ett tag,för nästa gång är jag borta på andra kuligheter.

Men blir kanske en Pelle träning innan som jag kan va med på.

Så i dag har det varit häst från 8.30-17.00,ingen lunch hann jag med,så kasta i mej en Billys Panpizza när jag kom hem=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar