lördag 26 januari 2013

Du och Jag Mattis <3

Jaa va skönt o ha två varianter av hästar:)

Mattis är den trygga o Rida ut på i alla lägen (nästan )

Så i dag var vi ute på en sen em tur i blåsväder och lite skymning.
Såå himla mysigt.

Vi red rävsalarundan, den mest öppna rundan utan någon skog eller nått som ger skydd för blåsten:)

Men han var pigg i dag, så vi skippa galoppen, för då kan det bli små bockilibock språng ;)

Men mycke trav.

Sen ställde jag , Mattis på gången medans jag mocka och stackars Pine var sur som fick gå o vänta såå länge själv i hagen innan han fick gå in till kompisen;)

Och nu har jag ett äventyr till som jag ska ut på närmre våren.

Ska åka till en kär gammal vän nere i Böckhammar / Långerud nått sånt.
För o ha en riddag i hop :)

Men snabbt bestämde jag mej för att det får bli Matador som får följa med.
Han är ju som sagt lite tryggare och lite lättare o lasta .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar