tisdag 8 januari 2013

Hästdag!

I dag åkte jag o fixa stalle.
Har ju varit ledig från hästarna i 3 dagar!
Pga jobbet.
Förutom insläppet i söndag.

När jag var klar hämta jag upp Julia=)

Ja i dag hade hon tid och lust o bli med mej o rida.Kuul!

Vi red slättenspasta rundan.
Lite snygga Egobilder ;-)

Och dom har ju lagt 2 st stockar över vägen mellan gärdena.

Jag o Magdalena var lite mer försiktiga och gick runt stockarna när vi red den rundan.

Men i dag skulle vi hoppa över tyckte Julia!

Första stocken hoppa inte jag,men Matador hoppa glatt över =)

Andra lova jag att vi skulle hoppa efter Matador,men när vi kom fram tyckte jag stocken såg så stor ut,så försökte mygla undan hoppet och gå runt.
Men se det gick inte,Julia peka med hela handen och tala om att nu vänder ni och gör om.
Och vi våga ju inget annat göra en o lyda,så hoppa gjorde vi och kul var det,och jättebra gick det =)=)
Vi matcha varann såå bra i dag jag o Prinsen

Resten av rundan gick lugnt o fint .
Ser ni loggan på ridbyxorna?? ;-)

En super härlig tur trots lite rugg väder.
Guud va snygga vi är <3

Julia ansa sen man och svans på Pine,hon tyckte jag hade skött det dåligt ;-)
och öronhåren fick sej en ansning med.

Och nu har Matador fått nya skor och snösulor=)

Sötproppar
En super trevlig stalldag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar