tisdag 28 maj 2013

Full fart.

Åkte till stallet i morse och mocka och greja lite.
Tvätta av beskydd och slängde 2 schabrak i tvättmaskinen.

Sen kom pappa hem, då blev det Fika.

Efter det åkte vi till månstad och hämta några höbalar.

Hoppas detta Hö funkar för Pine.
Dom ska bara ha lite på kvällen vid insläpp.
Så kan inte köpa en stor ensilagebal, den blir förstörd.
Jag får blöta höt och hoppas det går bra!

Fick en trevlig stund i månstad med tjöt o gos med fåren:)


Sen hem och tog in hästarna tills Hovis skulle komma.
Passa på att mysa med Pine och sen kolla jag hoven ordentligt och longera han lite i båda varv.
Visa ingen hälta i dag, så förmodligen var det nått som kilat fast sej under skon i går, som jag fått bort.
När Hovis kom klämde han runt med tången också, men ingen reaktion på det.
Så nu skrittar jag han några dagar och ser vart det bär.
Kunde inte hitta några onda ställen förövrigt heller.

Så i morgon får jag försöka ta en varsin tur med båda kusarna:)

Vill någon med, tar jag gärna sällskap;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar