torsdag 16 maj 2013

Pysseldag

Ja , det är varmt och skönt men blåser typ Orkan!

I dag öppna vi en stund till nya gröna hagar åt pojkarna.
Gissa om dom fick fart:)

Dom fick gå där ett par timmar medans jag börja mitt röj i stallet .
Plocka undan gamla schabrak som jag inte använder och även täcken av olika slag.

Så snälla, säger jag att mina hästar behöver nya schabrak . Tala om för mej att det behöver dom inte!!
Jag har typ två stora lådor fulla efter rensningen!!
Även 3 tunnor med täcken av olika slag efter rensning!!

Ojoj va grejer jag har igentligen

Ska bara försöka få en ny vattenslang till tvättmaskinen, som råttorna käkat upp.
Så jag kan tvätta mina schabrak och täcken också:)

Sen rensa jag även på alla kläder som ligger i stallet och aldrig används.

Så nu ska jag göra ett ryck i tvättstugan där jag har ännu mer stall kläder som jag inte använder hälften av :)
Och alltså fick båda mina hästar vila i dag.
Men dom har rört på sej mycke nu ändå så dom får klara sej tills i morgon eller helgen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar