torsdag 23 maj 2013

Ingenting kan stoppa mej;)

Nä inte vädret i allafall.

I morse vi halvsju var jag och väckte grabbarna i stallet och gav dom frukost.

Hem o väckte sonen och körde han till skolan.
Tillbaka till stallet . Hästarna stod inne i väntan på Hovis som skulle komma o slå på en tappsko på Matador.
Men dom dröjde , så dom fick gå ut i Padocken och äta gräs i kanterna och rulla sej o må gott en stund.

Så då hann jag mocka och göra färdigt för kvällen.

Mecka med tvättmaskin.
Råttorna har ju käkat upp vattenslangen.
Försökte tejpa först , men det håll inte tätt.

Men sen såg jag att pappa letat fram en ny slang;)

Så på med den, men var en koppling som jag inte fick loss.
Men när Hovis kom visade sej att hans kompanjon va rörmokare, så det fixa ju han i en svin blink:)
Så nu är alla grimmor och flugband/huvor tvättade och ett schabrak:)

Sen tog jag och Mattis oss en ridtur.
Precis då var det någon som skruva upp en kran i himlen och ett jätte regn föll:)
Men nu har mina planer gått i stöpet i tre dagar, så på med regnkläder på häst och ryttare och ut i skogen.
Riktigt mysigt men blött.

Nu ska jag sätta fart i hemmet.
Åker ju bort i morgon tills på Lördag.
Så bäst och stöda undan i fall gubben tänker ha främmat;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar