fredag 13 juni 2014

Hästar och Hundar:)

I dag ville ju Jenny rida lite på Banan med Pine:)

Och jag skulle inte rida alls, men blev så ändå;)

Vi tog en uppvärmningsrunda i skogen först:)
Och då fick Jennys Hundar hänga på :)

Bara grabbarna häst fått spana in yrvädrena lite , så gick det så bra så :)

Pine verkade bara tycka det var roligt.
Han traska på så fint i skogen och brydde sej inte alls om att dom sprang runt och öste järnet i skogen:)

Matador tog det med ro också:)

Sen blev det lite ridning på Banan.
Matador och jag red runt lite på volter i skritt och trav.

Och Jenny och Pine öva på massa saker som jag inte hade riktigt koll på ;)

Men sen stod jag och Mattis och studera dom.
Pine lägger ju av när han tycker att han börjar bli lite trött.
Och ska inte trava.
Och han blir riktigt stönig då .

Men beundrar Jennys tålamod.
Jag ja bara vrålar tillslut åt honom, men hon prata och trixa med honom .
Och det verkade funka.
Men för att vinna helt över honom, gjorde hon lite övningar från backen också :)


Och efter det blev Pine helt slut, var nog jobbigast av allt;)


Ja så nu får vi se när det drar i ridtarmen på Jenny igen och hon vill låna Pine lite:)

Pine fick inviga nya Grimman med tillhörande flugband i dag
Banan! Usch!
Mattis med nytt flugband, och banan? Tja i brist på annat får det väll duga då;)

Tack för i dag Jenny och Hundarna :)//Irene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar