måndag 2 juni 2014

Hjälp!

Kära nån, känns som det kunde gått riktigt illa med mitt stall pga klantighet eller vad man ska säga.

Var ute och tog in hästarna och tänkte bara ge dom en liten ensilagedutt till natten.

När jag tog isär en kaka tänkte jag.
Jäsingen va det dammar av det.
Tills jag insåg att det var ånga!
Den hade gått värme i balen eller vad man säger.

Inte vet jag, men fick för mej att den kan självtända sej när den gör det??

Och han jag köpte den av hade ju sagt att det var bra om jag dela isär balen för längre hållbarhet.

Men så är det när man har för mycke omkring sej;)  Tänker göra det nästa dag och nästa osv.

Så jag börja kasta isär hela balen, och den var STOR!

Kom på efteråt att jag skulle ha kastat ut den på en gång, den går ju inte använda ändå.

Men , men, vem behöver gå på gym när man har ett stall och två hästar att sköta;)

Hur som helst åkte jag hemåt , men fick panik ,att tänk om det börjar brinna!
Skulle kanske dränkt in den i vatten.

Ringde pappa och han var på väg ner för att kolla och spola vatten i det.

Så nu blir det jobb nästa gång att forsla bort det till dygnstan eller nått ;)

Men nu ska jag försöka sova lite ;)
Tänk om det skulle hända mina pojkar nått! Hemska tanke!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar