måndag 30 juni 2014

Vrång Pine!!

Haha, ja kära nån vilken stönig häst jag har ibland!

I kväll tog Lena och jag en tur med Hästarna.

Vi red Hållerudsrundan med Broby först :)

Och Broby ja, va ska man säga.
Pine har gått igenom där så många gånger och är inte rädd längre! Det är bara dumheter att han vägrar gå först och ska gå som sirap och försöka slingra sej bakom Matador!

Och ja jag har väll varit lite lat ett tag och låtit honom komma igenom med detta ett tag.
Men i dag blev jag så trött på detta , så tvinga han att gå först !
Och han är så vrång och jag blir så frustrerad så jag skrämde väll hela Broby med mina svordomar och vrålande att gåå fram !! 

Men kan tala om att jag vann och då fick han såå mycke beröm och dubbelklapp av mej:)
Då var han nöjd .
Och sen lyssna han direkt på mej vid minsta lilla stopp och gick fram :)

Annars var det en trevlig tur.
Och hästarna skötte sej exemplariskt:)

Sa hej till Gunilla och Annsofie och tog en smygbild ;) Gunilla slet och  Ann- Sofie stötta sej på spaden ;)

Fick ett Härligt solregn på oss, och fick en vacker regnbåge på köpet.
 Och ett rådjur som nog hade bäbisarna gömda, så hon våga inte sticka iväg för långt ifrån oss.
 En härlig kvällstur fick vi :)
// Irene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar