torsdag 12 februari 2015

Årets första ofrivilliga avsittning!

Fast sist jag ramlade av var nog på Mimmis tid;)

Fast denna var igentligen helt odramatisk, men jag är glad jag valde att rida på Gärdet i dag;)
På vägen hade jag nog fått ont när jag landat ;)


Red ju med Pine som handhäst .
Matador hade jag ridgjorden på.
Och vi red en runda på Gärdet.
Gick bra ända ner till Broby, Då Pine kom på att han skulle stanna och Bajsa!
Och vägrade gå framåt, och Matador hade ingen lust att stanna!
Så jag tappar Pine!
Och sen när jag skulle försöka böja mej fram och fånga han, så insåg jag, att man kan inte hänga i stigbyglarna på ridgjorden som man kan i sadeln:)
Den snurra runt, och jag landa raklång i snön mellan hästarna!
Snabbt upp och skulle ta Pine.
Men nä,han började traska iväg, som ingenting hade hänt, och gick så lugnt och nöjd några meter framför oss!

Han tänkte gå upp på vägen, men var för mycke snö i dikena;)

Men det kom en glad, hästvan joggare på vägen, som hjälpte mej fånga Pine, och sen så jag kom upp på hästryggen igen:)
Tack Martina!
Sen fortsatte vi hem i lugn och ro som inget hade hänt:):)

Knas hästar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar