tisdag 20 augusti 2013

Pyssel och tömkörning:)

Ja i dag blev det lite pyssel i stallet först .(Efter fikat med mamma och pappa så klart)
Tvättar flugtäcken sim ska packas ner för säsongen .
Och massa schabrak håller jag på att tvättar också.
Går bara tvätta ett i taget, så tar sin lilla tid:)

Sen plocka jag in hästarna .
Matador fick vila sej i dag.
Även om han inte går så hårt , brukar han få gå Max 4 dagar på raken.
Han är ju trots allt en gammal man :)


Pine klädde jag i tömkörningsutrustning.

Hade lagt ut lite bommar och ställt ut lite koner.


Jag är ju inte så bra på detta , men vi får öva och öva:)
Pine tyckte nog jag var lite velig, sa en sak och mena nått annat :)

Men han var snäll och skötsam .


Vi traggla mest runt i svängar runt koner och kliva över bommar.
Träna på att svänga helt enkelt.

Men det där att ställa han åt ett håll i tex volt, tyckte jag var lite svårt.
Blev gärna att han då bara gick runt sej själv , men vi får träna.


Och jag får väll studera min bok och Anna-Karins film lite mera .

Eller helt enkelt gå tömkörningskurs:)
En mys dag iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar