torsdag 3 oktober 2013

Dagens häst blev omplanerad:)

Ja igentligen skulle Julia varit med ut och hoppat Pine i dag.

Men hon fick jobba istället.

Jag hade lite svårt att bestämma mej vad jag skulle göra istället .

Tänkte ta med båda ut och ha Pine som handhäst.
Enda problemet är då att Matador ska gå och kicka åt Pine , och Pine ger gärna Mattis små tjuvnyp;)
Och byter jag och har Matador som handhäst, är det inte alla ställen Pine går förbi utan bråk;)

Jaja, nu löste det sej så bra att Mattias ringde och fråga om jag ville ha ridsällskap.
Så det tacka ja ju såklart ja till.:)
Han ville mjuka upp sina onda muskler efter avsittningen i Måndags.

Vi red upp till Torstorp och skigsrundan och sen tillbaka mot Fageråsen .


 Och hade inte jag varit så feg, hade vi fått en fartfylld galopp med båda hästarna på hemvägen ;)
Men när Pine slog över nått steg i galopp , bromsa jag han!

Jaja en härlig tur blev det , och Älgflugor fick jag jaga på Pine när vi kom hem:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar